woensdag 13 februari 2013

Chocolate heaven: zelfgemaakte honing-choco (opgepast: verslavingsgevaar)

Deze ochtend was onze choco-pot leeg. Dat betekent drama's hier bij ons thuis! Omdat ik niet direct naar de winkel kon, en ik nog een receptje voor choco op mijn to-make-lijstje had staan, besliste ik om het eens zelf te proberen. Eigenlijk is het heel eenvoudig om zelf choco te maken! En toch kopen we gemakshalve een dure pot in de winkel, vol met ongezonde vetten. Misschien inspireert dit recept nog anderen om ook eens zelf choco te maken!

Het recept vond ik op de blog van Missgefreubel.


Zelfgemaakte chocopasta met honing




Recept voor: een kleine pot choco
Bereidingstijd: (maar) 10 minuten







Ingrediënten:
100 milliliter room (bij gebrek aan room heb ik de helft melk gebruikt, ging ook en nog gezonder!)
75 gram honing
125 gram pure chocolade
50 gram ongezouten boter
snuifje vanille

Bereidingswijze:
Warm de room samen met de honing op tot het kookpunt bereikt is.
Zet het pannetje van het vuur en roer er de boter, vanille en chocolade door.

Giet de inhoud van het pannetje in een propere pot en laat afkoelen in de koelkast. Klaar!






Bewaar de pot steeds in de koelkast! (hoewel de inhoud waarschijnlijk niet heel lang zal meegaan...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten