dinsdag 12 februari 2013

Spaghetti puttanesca op wijze van Jamie Oliver

Mmmmm... I love spaghetti puttanesca! De zilte smaak van de ansjovis met de tomaten en de Parmezaan... Heaven on earth!

Toen ik dit recept van Jamie Oliver tegenkwam, moest ik het dan ook onmiddellijk - zonder uitstel -  proberen! Ik houd wel van de stijl van Jamie Oliver. Zijn recepten zijn eenvoudig, zonder al teveel poespas, maar enorm smaakvol! Het steekt allemaal niet zo nauw, maar het lukt wel altijd. Heerlijk om zo te koken, toch?


Spaghetti puttanesca op wijze van Jamie Oliver




Recept voor: 4 personen
Bereidingstijd: 15 minuten voorbereidingstijd en 15 minuten kooktijd






Ingrediënten:
400 gram spaghetti
2 teentjes knoflook, fijngesneden
15 zwarte olijven zonder pitten
12 ansjovisfilets
1 rood pepertje, fijngesneden
1 theelepel oregano
400 gram tomaten uit blik
verse basilicum naar smaak
Parmezaanschilfers
zout en peper
olijfolie

Bereidingswijze:
Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Bak de knoflook, olijven, ansjovis, rode peper en oregano enkele minuten aan in de olijfolie. Ik gebruik zelf de olijfolie die bij de ansjovisfilets zit. Dit brengt nog meer smaak in het gerecht.

de smaakmakers


fruiten in de olie

Voeg de tomaten toe en laat 5 minuten sudderen op klein vuurtje.

tomaatjes er bij


Voeg de spaghetti toe aan de saus. Kruid met peper (zout vind ik zelf niet nodig door de ansjovis). Roer goed om.Voeg de basilicumblaadjes toe. Bestrooi met Parmezaanschilfers.





Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten