zondag 10 februari 2013

Kipfilet met mango in een pittige saus

Mango's... Mijn meest favoriete fruit! Ze zitten bomvol vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. En dan heb ik het natuurlijk nog niet over de smaak gehad! Heerlijk zoet en exotisch!

Maar een mango snijden vond ik vroeger niet altijd even makkelijk. Die grote pit in het midden zorgde meer dan eens voor ellende. Tot... ik dit filmpje zag! Geen problemen meer gehad! Zeker kijken dus als je ook af en toe worstelt met een mango!



Vandaag dus een recept met mango in de hoofdrol. Hij vormt een schitterend duo met kip en ik maak deze combinatie dan ook regelmatig klaar. Dit recept voor kipfilet met mango in pittige saus vond ik op smulweb.


Kipfilet met mango in een pittige saus




Recept voor: 4 personen
Bereidingstijd: 15 minuten







Ingrediënten:
2 uien
400 gram kipfilet in reepjes
1 teentje knoflook
1 rode peper
1 rijpe mango
2 theelepels kerriepoeder
2 deciliter slagroom (light in mijn geval)
0,3 deciliter kippenbouillon
3 eetlepels mangochutney (zelfgemaakt of gekocht, het is recept op deze blog te vinden)
2 theelepels citroensap
zout
olijfolie

Bereidingswijze:
Pel de uien en knoflook. Hak ze fijn. Haal de pitjes uit de rode peper en snijd in fijne reepjes. Schil de mango en snijd in blokjes.

Warm de olijfolie op in een pan en bak de reepjes kipfilet bruin. Voeg de ui, peper en knoflook toe en fruit even mee. Bestrooi het geheel met kerriepoeder en bak een minuut mee tot de geuren vrij komen.



Voeg de slagroom, kippenbouillon en mangochutney toe. Breng de saus aan de kook. Laat 5 minuutjes zachtjes koken. Voeg de mango toe en laat nog 2 minuten meesudderen.



Breng tenslotte de saus op smaak met zout en citroensap.

Serveer met bijvoorbeeld rijst en boontjes. Smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten