zaterdag 23 februari 2013

Een beetje lente in de lucht: Pasta met groene asperges en gerookte forel

Groene asperges, ik heb me er nog nooit aan gewaagd. Ooit, in een ver verleden, heb ik eens witte asperges klaargemaakt, maar het was me iets te veel gedoe om het nog eens te herhalen. Maar blijkbaar is het groene broertje net dàt tikkeltje makkelijker om te bereiden, dus heb ik me toch opnieuw laten verleiden.

Een gezonde pasta met slechts een paar ingrediënten en ook nog eens klaar in 20 minuten!


Pasta met groene asperges en gerookte forel




Recept voor: 4 personen
Bereidingstijd: 20 minuten







Ingrediënten:
250 gram pasta
500 gram groene asperges in stukjes van 3 centimeter (schillen is niet nodig, enkel het houterig einde verwijderen)
1 deciliter crème fraîche light
geraspte schil van 1 citroen
2 theelepels bieslook
250 gram gerookte forel in kleine stukjes
peper en zout


Bereidingswijze:
Kook de pasta gaar. Giet af en zet even aan de kant.

Breng in een hoge pan een ruime hoeveelheid gezouten water aan de kook. Voeg de asperges toe en laat 10 minuten koken. Giet af en spoel met koud water.

de groene asperges


Bruin de asperges in een klontje boter. Kruid met peper en zout.

geef de asperges een mooi kleurtje


Vermeng de crème fraiche met de citroenschil en de bieslook. Breng op smaak met peper en zout. Voeg de stukjes forel toe.

de gerookte forel


Meng de pasta met de asperges. Dresseer met de gerookte forel en crème fraîche. Smakelijk!



4 opmerkingen:

  1. Groene asperges roosteren in de oven, met lekkere olijfolie en zeezout = nóg gemakkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Nell! Volgende keer probeer ik deze manier zeker eens!

      Verwijderen
  2. Ook nog nooit gemaakt, groene asperges. Me misschien toch maar eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt goed meegevallen! Makkelijk en heel lekker! Zeker doen!

      Verwijderen